MANCARE DE LINTE VERDE SI ROSIE

WP_20150813_006

E cald afara, chiar cuptor cu toate ca luna iulie a trecut de mult si ne apropiem de SF.Maria Mare ; carne nu mai putem manca,cautam legumele si fructele ca pe mana cereasca ; lintea e una dintre  legumele  mele preferate, se gateste usor ,nu trebuie prea multa dibacie si e chiar gustoasa; reteta de azi o improvizasem si eu in postul Pastelui ,dar azi am vazut-o si pe blogul lui Adi Hadean si-am ramas chiar surprinsa ca exista “reteta mea “; este adevarat ca in primavara am folosit telina si pastarnac, dar azi am incercat varianta celebrului bucatar si v-o impartasesc si voua .

INGREDIENTE :

-100 gr linte verde

-100 gr linte rosie

-1 ceapa mare

-1 morcov ( e obtiunea mea )

-5 ciuperci

-2 ardei grasi copti

-2-3 catei usturoi

-500 gr rosii la cutie sau suc de rosii

-curry,coriandru verde ,patrunjel verde,busuioc ,chimion seminte ,coriandru boabe ,sare,piper,foi dafin

 

se spala si se pun la fiert cele doua tipuri de linte in 500 ml apa rece cu o foaie de dafin ; se lasa pana e fiarta lintea verde ( cea rosie fierbe foarte rapid si se transforma intr-un piure ) si nu mai exista apa.

ceapa se toaca marunt si se caleste in 50 gr unt ,apoi se adauga ciupercile si morcovul taiate marunt ; se adauga si ardeiul copt taiat cuburi potrivite ,apoi se adauga condimentele : curry,coriandru si chimionul boabe pisate ,sare ,piper si cine doreste boia iute ;cand morcovul e fiert se adauga rosiile ,lasand sa fiarba  7-8 min ,apoi adaugam lintea si mai lasam pe foc 10 minute.

busuiocul ,coriandrul verde ,patrunjelul  si usturoiul se pun in mojar cu putina sare si ulei de masline , se piseaza bine ,pana devine o pasta ;apoi se adauga in oala cu linte ,lasandu-se pe foc inca 2-3 minute .

WP_20150813_001WP_20150813_003WP_20150813_005

Leave a Reply

