PAINE GRECEASCA

IMG_1914

cand am vazut prima data aceasta reteta pe Culinar,am fost un pic sceptica  si asta datorita folosirii drojdiei proaspete la masina de paine,pana atunci eu foloseam numai drojdie uscata dar ,dupa prepararea ei am devenit fanul nr 1 al acestui tip de paine; am framantat aluatul la MP de 2 ori  la programul de framantat dar se poate realiza si manual;

INGREDIENTE ( ptr 2 paini ):

1 kg  faina 650
2 oua
2 linguri de zahar
50ml ulei de masline
200ml lapte batut/iaurt
2 lingurite de sare
25 gr drojdie proaspata( eu am folosit din aceea cu pachetel verde ,de 42 gr )
apa pana la 550ml

in cuva masinii se pune uleiul ;separat ,intr-un cana gradata se adauga ouale batute,laptele batut si se completeaza cu apa calda pana ajungem la gradatia de 550 ml ( sper ca ati inteles ,NU SE PUNE 550 ML APA ,CI ATATA CAT AJUNGE PANA LA ACEASTA GRADATIE ).

in  compozitia de ou ,lapte si apa se adauga drojdia proaspata,se amesteca pana se dizolva si se toarna compozitia in cuva ,peste ulei; adaugam sarea si zaharul iar la sfarsit faina cernuta .

din acest moment masina isi face singura treaba ,voi puteti sa savurati o ceasca de cafea sau ceai.

dupa framantare,aluatul se scoate si se pune intr-un bol uns cu ulei si se lasa la crescut ,aprox 60 min ,apoi se aseaza in tava de copt ,se cresteaza si se mai lasa la dospit 30-40 min ; o introducem la cuptor la 200 gr,punand sub tava un vas cu apa fiarta; la copt o mai tinem 40-45 min .

IMG_1910IMG_1911IMG_1912

5 Comments (+add yours?)

  1. geladumi
    Mar 01, 2013 @ 18:23:30

    Arata bine, bine painica ta! Si eu am fost reticenta, la inceput, cu privire la folosirea drojdiei proaspete la MP. dar acum imi place mai mult asa…

    Reply

  2. geladumi
    Mar 02, 2013 @ 19:15:34

    Si-un martisor pentru tine, o leapsa!
    http://cufarulcubucurii.wordpress.com/2013/03/02/leapsa-pentru-fetele-cu-jurnal/
    Primavara minunata iti doresc!

    Reply

Leave a Reply

