CURCAN LA TAVA

DSC01733

De obicei curcanul il gateam pentru noaptea de revelion ,dar anul acesta  am preferat sa-l gatesc de Craciun, in loc de pui sau vita si bine am facut ca a fost mancat pana la ultimul oscior.Curcanul a fost unul potrivit ca greutate ,de 4 kg  si pregatirea lui a inceput cu 3 zile inainte de Sfanta zi a Nasterii Domnului .

am luat o oala de 10 l,in care am pus curcanul si am adaugat apa cat sa-l acopere bine;la cati litrii de apa am pus atatea linguri cu sare am adaugat;am amestecat bine sa se dizolve sarea si l-am lasat asa pana a doua zi cand am adaugat in saramura o cana de vin rosu,boabe de piper,foi de dafin ,usturoi ,2 morcovi taiati rondele ,o ceapa mare taiata pe jumatate si am mai lasat asa curcanul pana a doua zi ,cand l-am scos din saramura ,l-am sters si m-am apucat sa pregatesc  untul cu care sa-l masez.

asadar,luam 1/2 pct de unt si-l amestecam cu 5-6 catei de usturoi zdobiti ,boia,rozmarin verde tocat,coaja de lamaie rasa,coriandru boabe macinat,piper si incet desprindem pielea de la piept si de la pulpe si ungem bine curcanul,apoi il masam cu unt si pe dinafara; curcanul il lasam pana a doua zi cand il bagam la cuptor ptr 3-4 ore .

DSC01696DSC01697DSC01698DSC01732

Leave a Reply

