FOI PLACINTA SUBTIRI

De multe ori m-a tentat ideea de a face in casa foile de placinta ,din acelea subtiri-subtiri; azi mi-am luat avant si mult curaj si am purces la pregatirea lor ;nu este deloc greu si nici complicat,trebuie sa ai un pic de rabdare.

ingrediente :

-500-550 gr faina

-1 ou

-1 pahar apa calda

-sare

-2 lg ulei

-1 lg otet

faina se pune in castron,se face o gaura la mijoc in care se pune oul,uleiul,otetul,sarea si se toarna incet -incet apa calda; se framanta un aluat potrivit de moale.

aluatul se pune intr-o farfurie ,se acopera cu o cratita fierbinte(eu am fiert apa in cratita apoi am golit-o ) iar peste cratita se pune un alt vas cu apa clocotita,sa tina aluatul cald ;se lasa asa 30 min .

coca se imparte in 10 bucati ;fiecare foaie se intinde la inceput cu vergeaua apoi din maini;se lucreaza foarte usor ,practic nu trebuie decat sa trageti cu mainile de foaie din mijloc spre exterior ,foaia isi face treaba singura. Eu am lasat primele 2 foi un pin mai groase pe margini ca sa pot acoperi placinta.Fiecare foaie se unge cu ulei in momentul cand se aseaza in tava. Se pot face aceste foi si se tin rulate in congelator pana la intrebuintare; Eu am facut o placinta de branza cu stafide .

pentru placinta se folosesc 5 foi jos si 5 sus;  se vede foarte bine in poza asta cat de subtiri trebuie sa fie foile si cat de mult se intind in momentul cand tragem de ele.

si o poza cu o felie apetisanta de placinta !

Leave a Reply

