PAINE DE CASA

De cand mi-am luat masina de paine am tot incercat retete de diferite aluaturi,astazi i-a venit randul painii cea de toate zilele; recunosc ca eu nu sunt amatoare de paine alba ,o prefer pe cea de secara,tarate ,cu diferite seminte ,dar Monia  o prefera pe aceasta  alba ,asa ca pentru ea am “muncit ” azi  .

ingrediente ( in aceasta ordine se pun in masina de paine ):

– 300 ml apa calduta

-1 lg ulei masline

-1 lgt sare

-1lgt zahar

-540 gr faina ( eu am folosit o faina de la moara,dar merge si cu cea ptr produse de panificatie )

-1 plic de drogdie uscata

am lasat aluatul la masina doar la programul de framantat si dospit , coacerea am facut-o in cuptorul de la aragaz in forma de cozonac.

daca nu aveti masina ,se amesteca drojdia cu zaharul si un pic de apa calda si se toarna amestecul in mijlocul fainii,se lasa sa se dospeasca drojdia si se incepe framantatul adaugandu-se uleiul si apa calduta in care s-a dizolvat sarea;se framanta 10 min ,se lasa la dospit ,apoi se pune in tava si se introduce la cuptor 30 min .

Leave a Reply

